Visie

Wij leiden kinderen op tot (digitale) wereldburgers. Dit zijn kinderen die respect hebben voor de ander en de wereld, nieuwsgierig zijn, duurzaam- en cultuurbewust zijn, creatief zijn, bewust zijn van hun eigen identiteit en eigenaarschap vertonen. 

Nieuwsgierigheid als motor voor wereldburgerschap

"De ontmoeting met de ander vormt de basis voor ontwikkeling en leren."


Wereldburger zijn begint jong

De nieuwsgierigheid naar het ontmoeten van de ander in een zich continu veranderende wereld, die zich uit in een actieve houding, in het nemen van initiatieven, in onderzoeken en bevragen, vormt de aanzet voor ontwikkeling en leren en is ook de aanzet tot het gevoel van wereldburger zijn, een gevoel dat wij kinderen mee willen geven. Wij denken dat wereldburger zijn van alle leeftijden is en dat het gaat om bewustwording van dat wat jij doet effect heeft op de wereld om je heen.

Jong beginnen met internationalisering

Door kinderen op jonge leeftijd kennis te laten maken met de internationale en interculturele samenleving, leggen we een belangrijke basis. We stimuleren hen tot creatief denken via uitdagend en innovatief onderwijs, waarin ruimte is voor eigenaarschap over het eigen leerproces.

Dit geeft kinderen een breder perspectief en opent de deur naar andere landen, culturen en manieren van denken.

Internationalisering verrijkt

Verrijkt het curriculum

Internationalisering verrijkt het curriculum op onze school.

Bevordert de professionaliteit van leerkrachten

Internationalisering bevordert ook de professionaliteit van leerkrachten.

Maakt ons onderwijs toekomstbestendig

Wij geloven erin dat internationalisering niet een ‘extraatje’ is maar een noodzakelijke bouwsteen om kwalitatief goed onderwijs te geven.